Monday, April 21, 2008

Kadin Haklari-Iran-Seriat

Kadin haklari aktivisti olmak Iran'da epeyce zor bir is olsa gerek. Habere gore kadinlar feminist eylemlerinden dolayi tutuklaniyorlar.

Iran'in ismi gecince Seriat'in animsandigi bir dunyadayiz. Elbette gercek Seriat ile Iran Seriat'inin uygulamalari arasinda belli farklar vardir. Kemalist kesim Turkiye'deki olasi bir Seriat uygulamasini Iran veya Malezya ile ozdeslestirirken, ilimli Islamcilar bu konuya farkli bakmakta. Radikal Islamcilar bu konulari savunucu bir iletisim tarzi ile gecistirirken, aslinda Iran'daki uygulamalarin "fena" olmadiginin da altini cizmekten geri kalmiyorlar. Ancak ilmli Islamcilar'in bu konulardaki duruslarini gayet olumlu buluyorum. Asla yanlisi savunmak gibi hatalara dusmuyorlar.

Malezya Seriat'i ve mahalle baskisi gectigimiz gunlerde basinda epey yer isgal etti. Durumu Malezyali ve Brunei'li arkadaslarima aktardim. Her ikisi de musluman degiller. Ailelerinde muslumanliga gecenler de bulunuyor. Ancak arkadaslarim Malezya'da baskici bir tutum olmadigini ve ozgurluklerin gayet iyi durumda olduklarini birer "azinlik mensubu" olarak bildirdiler.

Acikcasi su anda elimizdeki insan gucu ve siyasetcilerle yonetim bicimimiz ne olursa olsun cok farkli yerlerde duracagimizi dusunmuyorum.

No comments: